Trygg handel
Det skal være trygt å handle hos Maxbo. Vi har derfor gjort en rekke tiltak som skal begrense smittefaren. Tiltak og nye rutiner er utarbeidet i tråd med råd fra nasjonale og lokale helsemyndigheter.
Påbudte tiltak for våre kunder
Vi oppfordrer våre kunder til å bidra til dugnaden og følge helsemyndighetenes råd om håndvask, hoste og andre tiltak som reduserer smittefare.
- Hold avstand til alle andre – minst 1 meter
- Bruk munnbind når du besøker et av våre varehus
- Hvis svaret på en av spørsmålene under er ja, ber vi deg ta hensyn og heller handle på maxbo.no. Velkommen tilbake når du og dine nærmeste er friske igjen!
- Har du symptober på Covid-19?
- Er du i karandene?
- Er du nærkontakten til noen som er syk med Covid-19 symptomer eller har testet positivt for Covid-19?
- Følg køordning for å begrense nærkontakt
Anbefalte tiltak for våre kunder
- Benytt betalingskort i stedet for kontanter
- Våre betalingsterminaler støtter "tæpping"
- Vær tålmodig; det kan oppstå noe venting
Våre innførte tiltak
- Ekstra god håndhygiene
- Løpende vask av kontaktflater
- Begrenset nærkontakt; ikke håndhilse og annen fysisk kontakt
- Ved mistanken om smitte, vil medarbeidere holde seg hjemme
Ekstra hygienetiltak i varehusene
Maxbo har innført løpende, ekstraordinær vask av alle kontaktpunkter i varehusene våre. Eksempler på kontaktpunkter er handlevogner, handlekurver, betalingsterminaler, skjermer, kundedisker o.l. Hvert varehus har en medarbeider med spesielt ansvar for renhold. Det er også innført løpende vask av oppholdsrom og flater medarbeideren er i kontakt med utover selve butikken.
Alle medarbeidere er pålagt strenge rutiner for håndhygiene i tråd med retningslinjer fra FHI. I tillegg skal de unngå å håndhilse og annen fysisk kontakt med kunder og kollegaer.
Hvordan handle hos Maxbo?
Selv om vi er inne i en ekstraordinær tid er det fremdeles tilnærmet full drift i våre varehus. Du kan handle hos oss på mange forskjellige måter - alt etter hva som passer deg. Vi tilbyr handel i våre varehus og gjennom vår netthandel. Du kan også bestille varer ved å kontakte kundeservice.
Informasjon om våre butikker og åpningstider
Informasjon om våre alternativer for hjemlevering
Leveringsalternativer
Vi har mange alternativer for deg som ønsker å få dine varer levert hjem. Vi leverer til hele Norge gjennom vårt samarbeid med PostNord og vi leverer også til store deler av Norge med egen distribusjonsløsning. Vi tilbyr også Klikk & Hent for de som ønsker å hente selv.
Les mer om hjemlevering
Les mer om Klikk & hent
Kundeservice
Kundeservice kan ta imot bestillinger og svare på spørsmål knyttet til både kjøp og bestillinger - samt tips og råd. Åpningstidene er mandag - fredag: 08 - 18 og lørdag: 09 - 17.
Åpningstider
Alle våre varehus er åpne og våre medarbeidere kan hjelpe deg med det du trenger til ditt prosjekt. Vi vurderer forløpende tiltak for hvert enkelt varehus basert på lokale forhold og oppdaterer løpende de varehusene som endrer sine åpningstider.
Her finner du oversikt over alle våre varehus og deres åpningstider.