Ofte stilte spørsmål
Har du noen spørsmål? Se om du finner svaret her.
Snarveier
- Varebeholdning og status
- Reklamasjon
- Retur
- Levering
- Min bestilling
- Pris og rabatt
- Tjenester hos Maxbo (verktøy- og hengerutleie m.m.)
Varebeholdning og lagerstatus
Har dere varen jeg ønsker tilgjengelig?
Beholdning i varehus og på sentrallager vises på produktsiden til det enkelte produkt.
På lager indikerer at varen er på lager, og pakkes så fort vi får din bestilling. Bestillingsvarer vises med estimert leveringstid, i de fleste tilfeller vil bestillingsvarene være på plass i butikk innen kort tid, men ved f.eks bestilling av store volum, spesialtilpassede varer (eks. dør og vinduer) eller i høysesong kan det ta noe lenger tid.
Finner jeg de samme varene på nett som i butikk?
Vi jobber kontinuerlig med å øke nettbutikksortimentet og ønsker å vise hvilke varer vi har tilgjengelig. Noen varehus har et større varelager med flere varer enn det vi viser frem i nettbutikken. I varehus vil det også være mulig å gjøre spesialbestillinger fra leverandører, eks. vinduer, dører og Langlo garderobe.
Pris og rabatt
Er det samme pris på nett som i varehus?
Ja, i de fleste tilfeller er det lik pris. I noen tilfeller vil det være kampanjer som kun er tilgjengelig på nett eller i varehus.
Jeg har en rabattavtale hos Maxbo, får jeg bruke rabattene mine på nett?
Nei, dessverre. Eventuelle fremforhandlede rabatter må du i varehus for å kunne benytte deg av.
Kundeklubb og rabatter
Som medlem i kundeklubben vår får du også rabatt på våre nettsider. For å kunne benytte deg av denne rabatten må du logge deg inn på våre sider.
Min bestilling
Jeg ønsker å endre eller kansellere min ordre. Er det mulig?
Maxbo.no
Det er i de fleste tilfeller dessverre ikke mulig å endre eller kansellere din bestilling gjort på maxbo.no. Vi plukker ut varen din og sender fortløpende. Du har anledning til å angre kjøpet ved å sende i retur eller levere inn varen i et av våre varehus.
Varehus
Det er i de fleste tilfeller mulig å endre eller kansellere en ordre gjort i varehus. Ved bestilling av en spesialtilpasset vare vil det tilkomme et gebyr. Ta kontakt med varehuset du har bestilt varen i.
Kundeservice
Det er i de fleste tilfeller mulig å endre eller kansellere en ordre i henhold til angrerettloven gjennom kundeservice. Ved bestilling av en spesialtilpasset vare vil det tilkomme et gebyr.
Kan jeg slå sammen to ordre jeg akkurat har bestilt til én forsendelse?
Nei, desverre. Ordrene er unike og plukkes hver for seg.
Jeg ønsker å legge til en vare på ordren. Er det mulig?
Nei, det er dessverre ikke mulig å legge til varer på en ordre.
Levering
Hvordan kan jeg få varene levert hjem?
Maxbo tilbyr flere muligheter for hjemlevering eller forsendelser til nærmeste utleveringssted.
Hvordan vet jeg at dere kan levere varen til meg?
Etter at du har lagt varene dine i handlevognen på maxbo.no og klikket deg videre til betaling får du mulighet til å taste inn ditt postnummer. Du vil da få opp de leveringsalternativene vi kan tilby deg.
Hvilken leveringsmåte er raskest?
Normalt er Klikk & Hent det raskeste alternativet. Men vi tilbyr flere leveringsalternativer basert på bosted og type varer. Noen leveringsmåter har høyere kostnad enn andre. Det betyr ikke nødvendigvis at leveringen vil gå raskere. Tyngre gods som f. eks trelast eller peis kan kun leveres som hjemlevering stor/tung pga. vekt og størrelse på pakken.
Jeg bestilte varer på maxbo.no for flere dager siden, men har ikke fått tilbakemelding på om den er sendt. Hvor blir det av varene mine?
Noen ganger kan det oppstå uforutsette problemer som kan medføre forsinkelser. Forsendelsen skal normalt ikke ta mer enn 7 dager, men dersom det er bestillingsvarer kan det ta lenger tid.
Kan jeg få levert varene til en adresse utenfor Norge?
Nei, dessverre. Vi leverer kun til adresser i Norge.
Kan jeg bestille på nett og hente varene i et Maxbo-varehus?
Ja, tjenesten Klikk & Hent tilbys i alle våre varehus. Du velger Klikk & Hent under reservasjon av varene du ønsker, og kan plukker opp varene på valgt Maxbo-varehus etter en gitt tid.
Jeg har bestilt varer med tjenesten Klikk & Hent. Er mine varer snart klar for henting?
Du skal få en hentemelding på E-post og SMS innen 3 timer fra ordren er mottatt hos oss (innenfor varehusets åpningstider). Ved bestillingsvarer, tyngre trelast- og byggevarer eller andre uforutsette hendelser kan det ta noe lenger tid.
Kan en annen person hente ut min Klikk & Hent bestilling?
Ja, en annen person kan hente ut din bestilling. Bestillingen er ikke forhåndsbetalt, den betales ved henting.
Hva gjør jeg når jeg har mottatt feil varer?
Ta kontakt med varehuset du har kjøpt varen i og de vil hjelpe deg. Er varen kjøpt på maxbo.no, kan du returnere varen i et av våre varehus eller sende den i retur til oss.
Om vi ved en feiltakelse har levert deg feil vare, kan du levere den til et av våre varehus, eller kontakte kundeservice for kostnadsfri opphenting av vare.
Retur
Kan jeg returnere/bytte varer kjøpt på maxbo.no i varehus?
Ja, det kan du! Fremvis varen sammen med ordrebekreftelsen.
Jeg bor langt unna varehuset jeg kjøpte varen i, kan jeg da returnere/bytte per post til deres nettbutikk?
Nei, dessverre. Varer handlet i varehus må også returneres/byttes i et varehus, men du kan returnere på tvers av alle varehus! Vi har 30 dagers dager returrett.
Kriteriene for retur er: Fremvisning av kvittering/kjøpsbevis, ubrutt og salgbar emballasje og bestillingsvarer tas ikke i retur.
Reklamasjon
Angrerett
Du har 14 dagers angrerett ved kjøp på nett eller gjennom kundeservice. Se kjøpsbetingelser her.
Kan jeg reklamere på varer kjøpt på nett i et av deres varehus?
Ja, det kan du. Ta med varen og ordrebekreftelsen.
Jeg bor langt unna varehuset jeg kjøpte varen i, kan jeg da reklamere per post til deres nettbutikk?
Nei, dessverre. Varer handlet i varehus må også reklameres på i et varehus.
Tjenester hos Maxbo
Hvordan leier jeg verktøy hos maxbo?
Vi har en online tjeneste for leie av verktøy. Søk på verktøy, velg ønsket leieperiode, søk opp varehus for å bestille. Deretter henter du verktøyet i valgt varehus.
Kan jeg låne tilhenger hos maxbo?
Ja, det kan du! Vi låner ut gratis tilhenger i inntil tre timer til våre handlende kunder.