Ofte stilte spørsmål – betalingen din er ikke registrert i våre systemer
Vi har gjennom 2021, 2022 gått over til et nytt betalingssystem på netthandel og i våre butikker. Dette har dessverre medført at enkelte betalinger ikke har gått gjennom selv om våre kunder har fått betalingsbekreftelse, eller i enkelte tilfeller har fått bekreftet fra våre medarbeidere at betalingen er gjennomført.
Vi har derfor blitt nødt til å kontakte kundene dette gjelder.
Har du mottatt en e-post som omhandler manglende betaling for ditt kjøp er det nettopp dette som er grunnen. Vi beklager på det sterkeste ulempene dette måtte medføre for deg som kunde.
Vi har samlet sammen svaret på ofte stilte spørsmål vi har mottatt fra dere på denne siden. Finner du likevel ikke svaret på dine spørsmål kontakt kundeservice på tlf.nr 06292
Betaling med kort – hva har skjedd?
Hvis du har mottatt en betalingslink fra Maxbo og betalt din ordre med kort, har beløpet blitt reservert hos deg i en periode, men vårt system har avslått reserveringen og kreditert beløpet. Årsaken til at vårt system har avslått reservasjonen kan være om du har bestilt trelast og har fått mer levert enn bestilt. Våre systemer tillater ikke å ta mer betalt enn det som er reservert, og da gjennomføres ikke belastningen av ditt kort. Det vil si at din ordre oppleves som betalt fra ditt ståsted, men står som ubetalt i våre systemer.
Betalt med Klarna – hva har skjedd?
Hvis du har betalt med Klarna, har det blitt lagt inn en rabatt på faktura som ikke skulle vært med. Det vil si at du ikke har betalt for alle varelinjene på ordren (noen varelinjer er gitt 100% rabatt til tross for at du har mottatt varene) og vårt system har registrert et manglende beløp.
Gjelder dette deg? Da må du gjøre følgende:
Betalt med kort
Hvis du finner i din bankutskrift at det reserverte beløpet likevel har blitt trukket, vil det fungere som kvittering på at kjøpet er betalt. Da kan du se bort ifra fakturaen du har mottatt, og sende oss kvitteringen i retur på e-post. Finner du ikke dette må du betale fakturaen du har fått av oss. Mottar vi ikke betaling på ny faktura innen forfall vil den bli sendt til betalingsoppfølging av Intrum (tidligere Lindorff).
Betalt med Klarna
Har du betalt med Klarna, og fått med en «rabatt» på kjøpet utover tydelige rabaterte varer er dette beklageligvis feil. Hvis du har betalt hele beløpet på ditt kjøp (uten rabatt) og finner det i din bankutskrift, vil det fungere som kvittering på at kjøpet er betalt. Da kan du se bort ifra fakturaen du har mottatt, og sende oss kvitteringen i retur på e-post. Har du betalt faktura med feilaktig rabattert totalbeløp må du betale skyldig beløp, som vist på fakturaen du har fått av oss. Mottar vi ikke betaling på ny faktura innen forfall vil den bli sendt til inkassobetalingsoppfølging av Intrum (tidligere Lindorff).
Har du andre spørsmål? Kontakt kundeservice
Har du andre spørsmål angående manglende betaling, kan du ringe kundeservice på tlf.nr. 06292
Igjen vil vi beklage på det sterkeste ulempene dette måtte medføre for deg som kunde, og håper likevel at du vil handle hos oss neste gang du skal handle byggevarer.