– klart du kan

Finn din butikk

For lagerstatus og åpningstider

Handlevognen

Produkter (1)

  • Produkter
  • Pris per enhet
  • Antall
  • Enhet
  • Pris
    Sum:
    Frakt:
    discount
    Totalsum:
    Herav mva:

    MAXBO kjøpsbetingelser til forbruker ved fjernsalg  

    Versjon 1; Gjeldende i perioden 22. april 2013 - 11. januar 2015.

    Vi gjør oppmerksom på at følgende betingelser ikke lenger er gjeldende!

    Klikk her for å lese gjeldende salgsbetingelser.

     

    Kjøp | Priser | Tilbakebetaling | Personvern | Cookies | Betaling | MAXBO-konto | MAXBO gavekort | Henting av varer | Levering | Kontroll av varer | Forsinket levering | Ikke hentet ordre | Retur, bytt og angrerett  | Reklamasjon | Opphavsrett | Lover 

     

    Følgende betingelser gjelder dersom ikke annet er bestemt i lov eller skriftlig avtale mellom partene.

    Innledning

    Dette kjøpet er regulert av den nedenstående kjøpsbetingelser for forbrukerkjøp av varer hos et Maxbo varehus, www.maxbo.no og via kundeservice. Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp kan du følge referanser og linker til lovverk nederst. Der det i disse kjøpsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post, SMS, brev, eller lignende. Dersom du vil at vi skal sende eventuelle purringer, påkrav etc. til deg med e-post, sms eller tilsvarende elektroniske kommunikasjonsmetoder, må du uttrykkelig akseptere dette ved å krysse av i en avkryssingsboks eller lignende. MAXBO inngår ikke avtaler med personer under 18 år. MAXBO reserverer seg retten til å nekte en bestilling. Eventuelle falske bestillinger eller andre bedrageriforsøk vil bli politianmeldt. Kjøpsbetingelsene og annen informasjon på www.maxbo.no er kun tilgjengelig på norsk.

    Partene

    "Selger" er: MAXBO / LØVENSKIOLD HANDEL AS, Drammensveien 230, PB 38 Skøyen, 0212 OSLO, registrert i Brønnøysund-registeret med org.nr.: 980 079 872, telefon: 06292, e-post: kundeservice@maxbo.no, og blir i det følgende benevnt "vi" eller "oss".

     

    "Kjøper" er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt "du", "deg", "din" eller "ditt".

    Kjøp

    Avtalen er bindende for begge parter når varen er betalt eller din bestilling er mottatt av MAXBO. Varer som ikke er lagerført i varehuset settes i bestilling når avbestillingsgebyr (minst 30 % av ordresum) er betalt, og utleveres når ordren er fullbetalt. Tar forbehold om at bestilt vare kan være utsolgt, og at du blir informert med en gang vi oppdager det.

     

    Ved bestilling skal du motta en ordrebekreftelse, og ved bestilling på maxbo.no eller gjennom kundesenteret sendes ordrebekreftelsen til din e-post som du oppga ved bestilling. Kontroller at ordrebekreftelsen stemmer med bestillingen med hensyn til antall, varenavn, mål, pris og andre betingelser. Vær oppmerksom på at du har ansvaret for at alle mål er riktige, og at målsatte varer ikke kan returneres. Er det ikke samsvar mellom bestilling og ordrebekreftelse må du kontakte MAXBO Kundeservice snarest mulig.

     

    MAXBO inngår ikke avtaler med personer under 18 år. MAXBO reserverer seg retten til å nekte en bestilling. Eventuelle falske bestillinger eller andre bedrageriforsøk vil bli politianmeldt.

     

    Priser

    Alle priser oppgis inkludert merverdiavgift, og det er prisene på bestillingstidspunktet som gjelder. MAXBO tar forbehold om trykk- og skrivefeil, og du blir kontaktet om din bestilling må rettes som følge av feil pris. Du har da rett til å endre eller annullere din bestilling.

     

    Tilbakebetaling

    Tilbakebetaling ved retur i varehusene skjer umiddelbart når returen er godkjent. Ved tilbakebetaling av fakturakjøp trenger vi informasjon om hvilket kontonummer tilbakebetalingen skal gjøres til. Tilbakebetalingen skjer normalt innen 14 dager etter returen er godkjent.

    Personvern

    Du oppgir personopplysninger som navn, adresse, epost og telefonnummer i forbindelse med registrering og bestilling. Når du oppgir personopplysninger samtykker du at vi lagrer og benytter informasjon for å gjøre det enklere og bedre å bruke MAXBO. Betalingsinformasjon lagres ikke.

     

    Som kunde hos oss kan du få epost, SMS og tilsvarende i forbindelse med bestillinger eller som svar på dine forespørsler. Du vil ikke få e-post, SMS og tilsvarende fra oss med informasjon, nyhetsbrev og tilbud med mindre du aktivt gir oss ditt samtykke til dette. Vi formidler ikke dine personopplysninger til tredjepart uten ditt samtykke eller lovkrav, med unntak av tjenesteleverandører som utfører oppdrag på vegne av oss.

     

    Du kan be oss informere om personopplysninger vi lagrer om deg og be oss endre personopplysninger i kunderegistret. Kontakt Kundeservice ved spørsmål om personvern.

    Cookies

    Cookies (informasjonskapsler) er små filer som brukes til å lagre informasjon om hvordan du bruker nettsidene våre. MAXBO bruker cookies til å vise hvilket varehus du brukte forrige gang du var på www.maxbo.no, samt for å få statistikk om bruken av våre nettsider. Om du ikke aksepterer bruk av cookies på maxbo.no vil brukervennligheten bli begrenset.

     

    Dersom du ønsker å skru av cookies gjør du dette i innstillingene for din nettleser. Se eksempeler for forskjellige nettlesere:

    Betaling

    Vi tilbyr deg følgende betalingsalternativer;

     

    Kontant

    Bankkonto

    Kredittkort

    Du kan bruke Visa debetbetaling, samt Visa og MasterCard kredittbetaling alle steder – i varehus, per telefon og på maxbo.no. Ved netthandel belastes ditt debet- eller kredittkort ved bestilling.

     

    I varehus kan du i tillegg betale kontant, med bankkonto i betalingsterminal (BankAxept), samt med bankkonto hjemmefra. Ved betaling med bankkonto hjemmefra betales det til kontonummer oppgitt på ordrebekreftelsen og med referanse til ordrenummer.

     

    Korttransaksjoner sendes kryptert gjennom PayEx, som er vår leverandør av kortbetalingsløsning. Dette gjør at du trygt kan betale uten å være redd for at din kortinformasjon skal komme på avveie. Kortnummer lagres ikke av MAXBO etter gjennomført transaksjon.

    MAXBO-konto)

    Vi tilbyr MAXBO Konto som kan benyttes alle steder i MAXBO. Du får tilsendt månedlig faktura, og ut over et minstebeløp velger du selv hvor mye du vil betale ned i måneden. For å kunne få MAXBO Konto må du ha fylt 18 år, ha en folkeregistrert adresse i Norge, samt bli godkjent i en kredittvurdering.

    MAXBO Gavekort

    Vi tilbyr MAXBO Gavekort som kan benyttes i varehus. Et gavekort blir alltid satt pris på, og du kan kjøpe gavekort på valgfritt beløp.

    Henting av varer

    Skal du selv frakte varene har du også ansvaret for eventuelle skader på produktet under transporten. Du må derfor undersøke varen og melde fra om synlige skader før du transporterer varene fra varehuset/utleveringssted. Ved kjøp på maxbo.no eller gjennom Kundeservice er hjemkjøring for tiden eneste leveringsalternativ.

    Levering

    Vi tilbyr hjemkjøring i store deler av Norge. Skriv inn postnummer på maxbo.no for å se om MAXBO tilbyr fast pris på hjemkjøring til deg. Kontakt varehus eller Kundeservice for å få et tilbud på levering andre steder. Varene leveres inntil to meter fra lastebil om ikke annet er avtalt, og det må være kjørbar vei for lastebil helt frem til avtalt leveringssted slik at varene kan leveres uten forsinkelser. 

     

    Varene leveres på hverdager mellom kl 07:00-17:00 avhengig av kjøreruter, og du blir varslet om levering på leveringsdagen. Leveringstid på maxbo.no og ordrebekreftelsen er en antatt/forventet leveringsdato. Leveringstid kan variere på bakgrunn av sesong og om varen må bestilles fra produsent.

     

    Når varene er klare for levering kontakter vi deg på det telefonnummeret du oppgav ved bestilling. Vi avtaler dag og tidspunkt for levering, samt eventuelt andre leveringstjenester (f.eks kranløft). Du må informere oss dersom noe skulle tilsi at lastebil ikke kan kjøre frem til avtalt leveringssted. Er slik informasjon ikke gitt, og transporten må returnere, blir du belastet for transportkostnadene.

     

    Fraktkostnad inkl. MVA

    BELØP ENHET BESKRIVELSE
    990,- Per ordre Fast pris på frakt til utvalgte postsoner i Norge
    Må avtales Per km Tilleggspris på frakt til øvrige postsoner i fastlands-norge
    Må avtales Per time Heising og/eller takløft på byggeplass

     

    Forhold på leveringsstedet kan påvirke hvor varene settes, og sjåførens vurdering kan ikke overprøves. Dette gjelder særlig ved heising i høyden hvor hindringer som trær, bygninger og ledninger, samt værforhold kan hindre avtalt løft. Ved større bestillinger kan det skje at ordren må deles opp i flere leveranser. Dette skjer spesielt når ordren inneholder bestillingsvarer fra forskjellige produsenter.

    Kontroll av varene ved levering

    Du anbefales å være til stede ved levering for å kontrollere at leverte varer stemmer overens med salgsordren før sjåførens fraktseddel underskrives. Oppdager du manko eller skade skal dette noteres på fraktseddelen som sjåføren beholder. Du kontakter deretter varehuset eller Kundeservice så snart som mulig for videre behandling.

     

    Velger du ikke å være tilstede ved levering er varene å regne som levert i tråd med fraktseddel.

     

    Skulle du få utlevert feil varer ber vi deg kontakte Kundeservice så snart som mulig. Montering av feilplukkede varer regnes som å godkjenne leveransen. Dette gjelder ikke dersom det først ved montering er mulig å se at det er feil vare som er levert.

    Forsinket levering

    Dersom varene ikke kan leveres til antatt/forventet tid vil du bli kontaktet, og få tilbud om en tilsvarende vare eller ny antatt/forventet leveringsdato. Dersom forsinkelsen ikke skyldes forhold hos MAXBO vil leveringstiden utsettes med en tid som etter omstendighetene er rimelige.

     

    Eventuelle avtaler med håndverkere må inneholde forbehold om antatt/forventet leveringstid, og MAXBO kan ikke holdes ansvarlige for forsinkelser i inngåtte avtaler med håndverkere.

    Ikke hentet ordre (gjelder ved kjøp i varehus)

    Du blir varslet når varen er ankommet varehuset. Har du ikke hentet varen innen 14 dager etter varslet hentedato og MAXBO ikke oppnår kontakt med deg, må MAXBO frigjøre lagerplass gjennom å foreta et dekningssalg. Det innebærer at varen frigjøres for salg til andre kunder. Varer som ikke blir solgt blir kastet etter 30 dager, og det skjer normalt med varer bestilt på mål. Du får i tillegg et gebyr på kr 700,- som dekker MAXBO sine faktiske kostnader med dekningssalg. Det foretas en avregning på innbetalt beløp, tap ved dekningssalg og gebyr, og nettobeløpet blir kreditert din konto eller faktura blir tilsendt.

    Retur og bytte og angrerett

    Inntil 30 dager etter kjøpsdato kan kunden returnere varer og få pengene tilbake mot gyldig kvittering. Kjøp på nett og telefon er i tillegg ivaretatt gjennom en egen angrerettlov. Ved bruk av angreretten må MAXBO varsles innen 14 dager fra varene og opplysninger om angreretten er mottatt, og hele ordren returneres innen 30 dager etter levering. Varer som returneres må være komplett og i samme stand som da du mottok dem. Varer bestilt på mål og varer med brutte forpakninger aksepteres ikke i retur.

     

    Du kan returnere varer i alle MAXBO varehus. Ved retur, bytte eller angrerett står du selv for returfrakten og er ansvarlig for skader som kan oppstå under transporten. Ved bruk av angreretten bør angrerettskjema (vedlagt ordrebekreftelsen) være utfylt, og hele kjøpesummen (inkludert transport mv) vil bli tilbakebetalt.

     

    Ved bestilling av varer på mål på nett og telefon godtar du at levering påbegynnes før 14 dagers angrerett går ut. Dette for at vi skal kunne levere varer bestilt på mål (i angrerettloven omtalt som tilvirkningskjøp) før 14 dagers fristen er utløpt. Velger du likevel å benytte deg av angreretten på varer bestilt på mål må du betale alle påløpte kostnader.

     

    Reklamasjon 

    Kontakt ditt varehus eller Kundeservice dersom varen har en mangel. Du vil bli bedt om å oppgi ditt ordre- eller transaksjonsnummer, hvilken vare det gjelder og hva som er feil med varen. Du kan også bli bedt om å levere bilder av skaden.

     

    Ved bestilling av varer som ikke er i standard forpakning er levering av inntil 10 % mer eller mindre enn bestilt kvantum å anse som levert i henhold til bestilling og du betaler for levert mengde.

     

    Det er ditt ansvar å returnere den defekte varen. Kontakt varehuset eller kundeservice dersom du ikke kan ta med varen til varehuset. Ved gyldig reklamasjon får du dekket returkostnaden.

     

    Du kan reklamere inntil to år etter at du mottok varen, og inntil fem år dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre. En reklamasjon skal gjøres så snart som mulig etter at feil oppdages. Ved reklamasjon etter 6 måneder etter varen er mottatt må du kunne sannsynliggjøre at feilen var tilstede når du fikk varen. Reklamasjonsretten gjelder ikke feil forårsaket av normal slitasje, skader ved lagring samt andre feil som kan skyldes kunden.

     

    Alle reklamasjoner skal vurderes, og i noen tilfeller må reklamasjonen vurderes av leverandøren. Dersom ikke reklamasjonen kan håndteres på stedet vil du få en skriftlig bekreftelse på mottak av reklamasjon. Vi behandler reklamasjonen så snart som mulig og normalt innen 14 dager.

    Opphavsrett

    Innholdet på denne nettsiden er beskyttet av opphavsretten og tilhører MAXBO. For å bruke materiale fra vår hjemmeside kreves skriftlig tillatelse. Eventuelle brudd på opphavsretten vil forfølges.

    Lover

    Forbrukerkjøp er blant annet regulert av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven og finansavtaleloven. For varekjøp på nett og telefon gjelder i tillegg angrerettsloven og ehandelsloven. Se www.lovdata.no for mer informasjon.

     

    For næringsdrivende gjelder egne salgsbetingelser.

     

     

    Løvenskiold Handel AS

    Org.nr. NO 980079872 MVA

    Vennligst vent